Hvor kan jeg se mine uddannelsespoint?

Fagets nye database til registrering af uddannelsespoints giver dig mulighed for selv at gå ind og se hvor mange uddannelsespoints, du har optjent de sidste 3 år.

Du er selv ansvarlig for, at dine stamdata er korrekte

Alle optikere er registreret i databasen – det gælder dog ikke for professionsbachelorer, som først skal tilmeldes systemet.

Som registreret bruger af systemet kan du gå ind på ”din” side og kontrollere, om dine stamdata er korrekte og foretage eventuelle korrektioner. Du er selv ansvarlig for, at oplysningerne er up-to-date. Det er meget vigtigt, at du vedligeholder dine stamdata, specielt e-mail adressen, da det er den, systemet bruger for at kunne sende beskeder.

Har du ikke tidligere oplyst din e-mailadresse, skal du kontakte Danmarks Optikerforenings sekretariat, inden du tilmelder dig.

Hvordan logger du ind på systemet?

1) Gå ind på www.optikerforeningen.dk/efteruddannelse
2) Klik på linket >log på OBES<, indtast den mail adresse, som er oplyst ved registreringen.
3) Du får herefter tilsendt et link, som du bruger, når du logger dig på systemet.

Hvad skal efteruddannelsespoint bruges til?

Hvilke oplysninger finder du på siden?
På ”din side" kan du se dine aktuelle efteruddannelsespoint, en samlet opgørelse fra starten af registreringen og det seneste års optjente point. Nederst på ”din side" finder du en oversigt over dine efteruddannelsesaktiviteter. Ud for kurserne er der to ikoner, der begge kan bruges til at se detaljer om det enkelte kursus.

Ved at klikke på print-ikonet i toppen af billedet vil der blive genereret et Word dokument med en komplet pointoversigt, som samtidig indeholder alle de efteruddannelsesaktiviteter, man har deltaget i. Dokumentet bliver automatisk downloadet og kan udskrives.

Når man har deltaget i et kursus eller på anden måde optjent point, vil der automatisk blive sendt en bekræftelse på registreringen af de optjente uddannelsespoints. Mailen indeholder samme link som ovenstående, og man vil kunne klikke sig ind og se sin nuværende status.

Hvis man som optiker ikke kan få tilsendt en mail fra systemet, skal man kontakte sekretariatet på mail obes@optikerforeningen.dk

Find os på Facebook