To ud af tre danskere tjekker ikke deres syn – det vil vi gerne ændre på!
03-10-2017

To ud af tre danskere tjekker ikke deres syn – det vil vi gerne ændre på!

Den 12. oktober er af WHO udnævnt til VERDENS SYNSDAG. For at markere dagen lancerer Optikerforeningen og Øjenforeningen en kampagne, der i al sin enkelthed går ud på at få danskerne til selv at tjekke deres syn.

Skuespilleren Bodil Jørgensen lægger ansigt til kampagneplakaten og støtter VERDENS SYNSDAG og budskabet: Tjek dit syn – og se godt hele livet.

Plakaten vil bl.a. kunne ses hos alle medlemmer af Optikerforeningen, ligesom der vil være annoncer og artikler i dagspressen samt videofilm og opslag på Instagram og Facebook. Ved at være aktiv på de sociale medier håber vi, at danskerne vil ’lege med’ og selv poste billeder, hvor de har et æble eller en anden genstand foran det ene øje under hashtag #tjekditsyn.

Du kan følge kampagnen på Facebook:Tjek dit syn og på Instagram #tjekditsyn - vi vil blive rigtige glade, hvis du vil hjælpe os med at sprede det gode budskab ved at like sider, dele opslag og poste egne billeder med et æble eller en anden ting foran det ene øje.

Rigtig god VERDENS SYNSDAG!

Nordjylland Midtjylland Syddanmark Hovedstaden Hovedstaden Sjælland

Find optiker

- vælg din region



SPØRG OPTIKEREN

Har du spørgsmål om dit syn? Skriv til os og vi vil vende tilbage med et svar hurtigst muligt. 

► Stil spørgsmål


Nyheder

Vis alle nyheder


© Danmarks Optikerforening 

Optikerforeningen / Bredgade 20 / 1260 København K / T. 4586 1533 / do@optikerforeningen.dk