To ud af tre danskere tjekker ikke deres syn – det vil vi gerne ændre!

Den 12. oktober er af WHO udnævnt til VERDENS SYNSDAG. For at markere dagen lancerer Optikerforeningen og Øjenforeningen en kampagne, der i al sin enkelthed går ud på at få danskerne til selv at tjekke deres syn.

Skuespilleren Bodil Jørgensen lægger ansigt til kampagneplakaten og støtter VERDENS SYNSDAG og budskabet: Tjek dit syn – og se godt hele livet.

Plakaten vil bl.a. kunne ses hos alle medlemmer af Optikerforeningen, ligesom der vil være annoncer og artikler i dagspressen samt videofilm og opslag på Instagram og Facebook. Ved at være aktiv på de sociale medier håber vi, at danskerne vil ’lege med’ og selv poste billeder, hvor de har et æble eller en anden genstand foran det ene øje under hashtag #tjekditsyn.

Du kan følge kampagnen på Facebook:Tjek dit syn og på Instagram #tjekditsyn – vi vil blive rigtige glade, hvis du vil hjælpe os med at sprede det gode budskab ved at like sider, dele opslag og poste egne billeder med et æble eller en anden ting foran det ene øje.

Rigtig god VERDENS SYNSDAG!