10 år med bæredygtige briller

Det var drømmen om at give den store gruppe af bevidste forbrugere med behov for briller og solbriller et bæredygtigt valg, der fik Mai-Britt og Morten Seaton til i 2009 at skabe monkeyglasses®.

Af Lonne Helleskov foto:PR

Lige siden har virksomhedens motto været ”Look good while doing good.” Og den strategi ser ud til at lykkes til fulde. Det dynamiske par oplever en stigende interesse for deres brand, fra især det nordeuropæiske marked, og har i dag mere end 900 forhandlere af deres briller.

Respekt for mennesker og miljø

Det første Mai-Britt og Morten Seaton gjorde var at lave en businessplan og en vision for, hvordan de kunne lave briller, der var fashionable, havde rimelige priser og var bæredygtige på samme tid.De startede med at lede efter producenter og leverandører, der kunne leve op til FN´s retningslinjer for CSR – Corporate Social Responsibility, og begyndte at studere bæredygtige materialer. Resultatet blev den bæredygtige løsning, som monkeyglasses® repræsenterer i dag. Langt de fleste produkter er lavet af bionedbrydelige råmaterialer og bygger på et koncept, der kombinerer respekt for de mennesker, der er involveret i produktionen af brillerne, såvel som det at passe på miljøet og vores planet.

Briller i bomuldsacetat

monkeyglasses® er designet til den bevidste forbruger og tilbyder et bæredygtigt valg.
”Som virksomhed bestræber vi os på at passe på vores planet og de mennesker, der arbejder med tilblivelsen af vores briller. Derfor er vores briller lavet af bionedbrydelige materialer som bomuldsacetat, som er en helt særlig form for bioplast. Vi forlanger, at alle vores leverandører og producenter lever op til FN’s globale retningslinjer for CSR – Corporate Social Responsibility. Det er vigtigt at vise omsorg og omtanke for hinanden og den verden, vi er en del af, også når man køber briller” siger Mai-Britt og Morten Seatoon.

I monkeyglasses® nye kollektion ELEVATE går mode og bæredygtighed hånd i hånd på fornemste vis

Se meget mere på www.monkeyglasses.dk