Bæredygtighed er fremtiden

Stadig flere forbrugere sætter bæredygtighed i fokus, når de skal vælge nye briller. Og heldigvis følger stelleverandøren udviklingen –uden at gå på kompromis med designet. Her får du 12 flotte stel skabt af genbrugsmaterialer og med omtanke for miljøet.

af Pia Finne & Lone Helleskov foto: PR

Fleye Copenhagen

Fleye Copenhagen har skabt en Carbon Wood kollektion med en kulfiberkerne omkranset af indfarvet træ – her Maroon wood.

MITA

MITA Eyewear har lanceret COLLEZIONE 1 fremstillet af recycled plastflasker og recycled aluminium.

Freisicht Eyewear

Freisicht Eyewear designer briller skabt af ét stykke træ. Kompromisløst og med samme egenskaber som acetat og metal.

Götti

Götti producerer sine glas On Demand. Det betyder, at der kun produceres det, der er solgt.

Monkeyglasses

Genanvendt rustfrit stål er blandt materialerne, og designet tager altid udgangspunkt i brillens livscyclus.

Munic Eyewear

Titanium er et rent materiale, der kan genanvendes såvel som nedbrydes i naturen.

MITA Eyewear

MITA Eyewears kollektion er minimalistisk, retro, moderne, elegant – og altid med miljøet i højsædet.

Munic Eyewear

Munic Eyewear arbejder med bæredygtighed og genanvendelige materialer. Her er anvendt titanium, som kan nedbrydes i naturen.

Andy Wolf Eyewear

Brillerne er designet i acetat fremstillet af cellulosefibre fra rent, bæredygtigt FSC-certificeret træ.

Fleye Copenhagen

Fleye Copenhagens Carbon Wood briller består af 23 lag ultralet kulfiber og 1 lag naturligt træ. Her ses Kerry i Midnight Blue.

MITA

MITA Eyewear COLLEZIONE 1 består af 17 brillestel og 13 solbriller, der alle er fremstillet af genbrugt og genanvendeligt materiale.

OKIA

OKIA skal bruge fem plastflasker for at skabe eco eyewear, der er både holdbart, fleksibelt og økovenligt. Stellet nedbrydes i naturen i løbet af fem år.