Erfarne optikere åbner Nyt Syn i Kolding

Optikerne Sanne Aagaard og Henriette Schrøder åbner Nyt Syn Kolding den 3. september. De to hjemvendte koldingensere vil byde på den ypperste kvalitet og god kundeservice i en uformel atmosfære.

Af redaktionen

De to rutinerede optikere, Sanne Aagaard og Henriette Schrøder, der begge er født og opvokset i Kolding, slår for første gang dørene op til Nyt Syn Kolding på Østergade 16 fredag den 3. september. De mødte hinanden i foråret, da de blev kolleger hos Brillecentret i Vojens og fandt hurtigt ud af, at kemien mellem dem var god. Derfra gik det stærkt, da muligheden for at gå sammen og blive selvstændige opstod.

”Jeg har været vidt omkring de seneste år og har blandt andet boet i USA og i Saudi Arabien, hvor jeg arbejdede på et øjenhospital i Riyadh. Men da jeg mødte Henriette, fandt vi ud af, at vi begge havde en drøm om at blive selvstændige optikere,” fortæller Sanne Aagaard.

Henriette Schrøder kommer med 15 års erfaring fra egen optikerbutik.

”Vi har begge med mange års optikererfaring i bagagen, og vi supplerer hinanden utrolig godt. Vi er begge født og opvokset i Kolding og har derfor også et stærkt lokalkendskab til byen, som vi kan trække på, når vi skal sikre, at vores kunder altid bliver mødt med den bedste service og kvalitet,” siger Henriette Schrøder.

Som medlem af den frivillige kæde Nyt Syn sætter de to indehaverne selv dagsordenen, og netop ønsket om selv at bestemme over butikken vægter højt.

”Det er utrolig vigtigt for os, at vi har friheden til at gøre butikken til vores helt egen. Kunderne kan forvente at få det ypperste inden for modebriller og moderne kontaktlinser men samtidig møde en uformel stemning,” mener Sanne Aagaard.

Nyt Syn har længe haft en optikerforretning i Kolding stående på ønskelisten, og samarbejdet med Sanne Aagaard og Henriette Schrøder passer ifølge administrerende direktør i Nyt Syn, Søren Pedersen, som fod i hose.

”Med Nyt Syn Kolding kommer vi til at stå endnu stærkere i Trekantsområdet, og med Sanne og Henriette i butikken vil kunderne møde en superhøj faglighed. Som en del af Nyt Syn får de to ejere gavn af kædefordele inden for blandt andet markedsføring og administration, så de i endnu højere grad kan fokusere på kunderne,” siger Søren Pedersen.