Glimt fra copenhagen specs 2019

Lokomotivværkstedet i København var omdannet til et mekka for optikere, da copenhagen specs første weekend i marts inviterede til trendmesse med præsentation af sæsonens designerbrands, kontaktlinser og nyt udstyr. Optikerforeningen og Dansk ErhversOptik var også blandt udstillerne.

AF LONE HELLESKOV FOTO: IB HELLES OLESEN

I alt 77 udstillere stod klar til at modtage kunder fra ind- og udland på de åbne stande, hvor der var mulighed for at se, røre og ikke mindst få en faglig snak om de nyeste stel med fokus på design, materialer og alle de små detaljer, der gør en forskel.

Leder i DanskErhversoptik Nana Lannik og Optikerforeningens direktør Per Michael Larsen var på pletten i Lokomotivværkstedet og glædede sig til at fortælle messedeltagerne om de mange fordele og muligheder ved et medlemskab af de to foreninger.

Optiker og medejer af City Optik i Esbjerg og Brillecentret i Vojens Annie Underbjerg var på messe med sine gode kolleger Line Svennild (i midten) og Mille Junker (th.) for at få ny inspiration til butikkerne. ”Vi bruger turen til at finde nye stel og få talt med leverandørerne. Men der er også plads til socialt samvær med hinanden og kolleger i branchen,” fortalte Annie Underbjerg.

LINDBERG var klar til at vise, hvad dansk design kan byde på, når det gælder brillestel. Deres nye nye kollektion i titanium og acetat var præget af flotte farver og gennemtænkte detaljer.

Metalstel i flotte former og farvede glas er et must, når det gælder solbrillemoden 2019.