Hello Sunshine

Endelig! Forår og sommer venter forude, og det samme gør helt nye solbrillekollektioner. Her får du 23 favoritter, der tegner solbrillemoden anno 2021. Fra det enkle skandinaviske look i rene linjer til farverige stel og glas med inspiration fra 70’erne og 80’erne.

Af Pia Finne

JamesAy

De er oversize, chunky og markante og passer ind i de 70’er inspirerede fashion-tendenser, vi ser lige nu. Personlighed og udtryk er essentielt.

Andy Wolf

Glas i regnebuefarver med en markant, men underspillet form indrammet af stål.

Dior Femme

De er flade, oversize og skiller sig ud.

Danshari Eyewear

Danshari lancerede sin første solbrillekollektion designet af Giuseppe La Boria i begyndelsen af 2020. Inspireret af zen-minimalismen ses dette smukke, tidsløse design.

Frank and Lucie

Transparent acetat er omdrejningspunktet for det hollandske brand, der designer læsebriller og solbriller med og uden styrke. Modellerne er vintage med et moderne twist.

Fred

Ottekantede glas og et mekka af detaljer. Og oversize – naturligvis.

Monkeyglasses

Nostalgisk 70’er-udtryk. Vintage-fornemmelsen kommer både til udtryk i form og farvevalg og med glas, der er skabt med en smuk overgang mellem to farver.

INVU

Teamet af designere er inspireret af de seneste tendenser i moden og skaber designersolbriller til alle formål. Her i en flot brun udgave med skildpadde.

Masunaga

Den helt runde form går igen. Her ses den med multifarvet overkant, der tilfører masser af personlighed til den ellers enkle stil.

nine eyewear

nine SUN rummer alt det, nine står for. Supertynd titanium og klassiske hockey-ender. Enkelhed, funktion og mode, når alt går op i en højere enhed.

Pugnale/MI Eyewear

Vilde og avantgarde briller, der fremhæver en personlig stil.

Dior Homme

Maskulin stil og rå elegance. Dobbeltbro og flade linser giver her et cool look.

Munic/Alivestyle

Clip on’s der matcher brillen perfekt med indfarvede glas i stellets nuance og med en eksklusiv ramme i guld.

Loewe

Kæmpestore oversize solbriller i en markant brun nuance med inspiration fra 70’ ernes vilde jet-set miljø.

Moscot

YONTIF fremstillet af en tyk acetat-blok med små diamantformede nitter på fronten og tindingerne. Blå glas, transparent materiale og unisex stil.

Kenzo

Der er noget futuristisk over Kenzo’s oversize solbriller i en grønlig tone. De følger moden, men skiller jeg alligevel ud fra mængden.

Andy Wolf

Vildt med vildt på. Ekstreme cateye solbriller i en gul/hvid konstrast. Det er anderledes og skaber personlighed.

Celine

Klassiske Celine-solbriller med et vintage-twist. Den brune tone er også en del af modebilledet lige nu.

Masunaga

Den indadvendte dråbeform og en højtliggende bro giver det klassiske look en ny drejning.

Salvatore Ferregamo

Pink i pink – fra glas til acetat stel. Der er rig mulighed for farver på solbrillerne i 2021.

Stella McCartney

Oversize stel med et markant udtryk og brune nuancer, der lader stellet spille i en lys tone, mens glassene ses i en mørkere nuance af samme farve.

Victoria Beckham

Klassisk, flot oversize solbrille i en sort/brun nuance, der passer til alt.

RES // REI

Som hos mange andre solbriller denne sommer, har stel og glas samme farvenuance. Her er tonerne grå, og glassene omkranses af en bred, men tynd ramme af acetat.