KERING EYEWEAR KØBER MAUI JIM

Kering Eyewear har netop underskrevet en aftale om at købe verdens største uafhængige hig-end solbrillemærke Maui Jim.

Af Redaktionen

Maui Jim blev grundlagt i 1987 på Hawaii og sælges i dag i mere end 100 lande og er anerkendt for deres innovative sol- og optiske stel med glas i høj kvalitet.

Købet af Maui Jim bliver Kering Eyewears andet store opkøb i løbet af kort tid. Virksomheden købte i 2021 Lindberg, og den nye investering skal være med til at positionere Kering Eyewear endnu stærkere på high-end brillemarkedet.

”Kering Eyewear bygger på en solid forretningsmodel, og sidste år nåede vi en omsætning på 700 millioner euro. Købet af Lindberg og nu også Maui Jim repræsenterer en vigtig milepæl i vores ekspansionsstrategi om at tilbyde kunderne hele spektret af funktionelle og tidløse luksusbriller,” siger præsident og administrerende direktør for Kering Eyewear, Roberto Vedovotto, i en pressemeddelelse.

Handlen er er betinget af en godkendelse fra de relevante konkurrencemyndigheder og forventes gennemført i anden halvdel af 2022.