Kun for børn

Vinderen af ZEISS Optical Award 2019 blev Bro Bro Brille i Aalborg. Her har Poul Skeem og Mads Rubak, optikere og ejere af NytSyn Aalborg, skabt et helt nyt nichekoncept i form af en optikerbutik med adgang kun for børn.

Af redaktionen

3 TIPS TIL DEN GODE KUNDEOPLEVELSE

Identificer dine vigtigste specialkompetencer og lav dem om til et fuldt koncept.

Tænk på hele kunderejsen. Begynd med at klarlægge udfordringer og behov og fortsæt til valgtet af den pefekte løsning. Hvis du også kan give kunden et langsigtet tilbud, er du langt i opbygningen af en stabil kundebase.

Få klarhed over, hvad dine leverandører tilbyder, og hvordan det kan være med til at forbedre dit image som ekspert i din niche.

På en lille gade et stenkast fra Aalborg centrum ligger Nyt Syns 60-årige og fuldstændig renoverede butik, hvor kunderne bliver mødt af en åben og hyggelig lounge i en varm farveskala.

Da lejeren ved siden af flyttede, blev det muligt at udvikle virksomheden, og ideen om en specialbutik blev født.

Poul Skeem og Mads Rubak, optikere og ejere af NytSyn Aalborg, i deres nye konceptbutik

Mange optikere har en hylde eller to med stel til børn. Men hvorfor ikke tage springet og lave en hel butik for børn, tænkte Poul Skeem og Mads Rubak, som i efteråret 2018 åbnede Bro Bro Brille butikken, som har lånt sit navn fra en berømt børnesang. På de velassorterede hylder er der hele børnestelkollektionen fra Lindberg og et stort udvalg fra Mexx, Paul & Joe, Humphrey, MonkeyGlasses og Ray-Ban.

”Det er vigtigt for os, at sortimentet til vores unge kunder er lige så omfattende som til de voksne i vores anden butik, og derfor har vi over 200 forskellige stel at vælge imellem,” fortæller Mads Rubak.

Helt fra starten af ​​projektet var kundeoplevelsen i fokus, og det sikrede for nylig Bro Bro Brille ZEISS Optical Award-prisen. At få nye briller skal være sjovt, så der er lagt vægt på en både børnevenlig skiltning og indretning. For de yngste er det også vigtigt, at miljøet føles trygt og indbydende, og derfor har Bro Bro Brille både et tegnehjørne og en stor togbane midt i rummet.

”At tegne mens du prøver forskellige stel, får let sommerfuglene i maven til at forsvinde hos børnene, og forældrene får tid til at få svar på deres spørgsmål,” siger Poul Skeem.

Erfaringen med barnets første briller skal føles helt tryg for forældrene, ikke mindst økonomisk. Derfor tilbyder Bro Bro Brille en Kids Deal-aftale, hvor barnet får et ekstra sæt glas med gratis. Samtidig kan man også inden for to år få skiftet ridsede glas eller få glas med ny styrke.

Kvalitetsglas fra ZEISS med fuld UV-beskyttelse er også en central del af børnekonceptet. Det ser Bro Bro Brille som et vigtigt bidrag til den langsigtede øjensundhed, ikke mindst i betragtning af, at vi i gennemsnit udsættes for halvdelen af ​​hele vores livs UV-eksponering, inden vi er fyldt 20 år.

Læs mere om Bro Bro Brille

Velkommen til optikbutikken, som får os alle at ønske, vi var små igen