Lærlingen, der blev direktør fejrer 30-års jubilæum

Louis Nielsens administrerende direktør, Mads Nygaard, nåede onsdag den 1. juli en imponerende milepæl; nemlig sit 30-års jubilæum for Danmarks førende brillekæde.

af Redaktionen

Det var en overrasket Mads Nygaard, administrerende direktør i optikerkæden Louis Nielsen, der blev afbrudt i et møde med forklaringen om, at nogen var bakket ind i hans bil på parkeringspladsen – for så blot at blive mødt derude af samtlige administrationsmedarbejdere på Louis Nielsens hovedkontor i Aalborg, ledsaget af ingen ringere end selveste Aalborg Garden.

Mads Nygaard (51) er bogstaveligt talt lærlingen, der blev direktør for det hele. I 1990 startede den unge mand fra Nørresundby i lære som den allerførste optikerelev hos Louis Nielsen selv. Det var dengang, der kun fandtes én butik med Louis Nielsen-navnet; nemlig butikken på Boulevarden i Aalborg.

Da iværksætteren Louis Nielsen kort tid efter Mads Nygaards ansættelse slog igennem med sit forbrugervenlige koncept med faste lave priser på briller og kontaktlinser, begyndte det at gå stærkt for Louis, Mads og virksomheden. Rigtig stærkt.

Et rigtigt menneske

I de følgende år gik det faktisk så stærkt med udbredelsen af optik-konceptet, at stifter og ejer Louis Nielsen i 2005 kunne sætte sit personlige punktum ved at sælge sit livsværk til britiske Specsavers, som nu er verdens største privatejede optikerkoncern. Året efter, i 2006, tiltrådte Mads Nygaard som administrerende direktør, og den rolle har han bestridt lige siden.

Mads Nygaard, der også i fritiden beskæftiger sig med virksomhedsdrift og bestyrelsesarbejde, er kendt i brede erhvervskredse som en endog meget afholdt leder, der altid sætter mennesket først. Blandt såvel nuværende som tidligere kolleger beskrives han som et rigtigt menneske, der leder virksomheden med en enorm samvittighed, og selvom Louis Nielsen-brandet til tider har været kendt som branchens frække dreng, har Mads Nygaard anstændigheden og de menneskelige værdier med i alt, hvad han foretager sig.

Mads Nygaard bor i Gandrup med sin hustru Mette, og sammen har parret tre voksne børn.

31.05.24 Bestillingsfrist annoncer 03.05.24