#LoveYourEyes

13. oktober 2022 er Verdens Synsdag – dagen er udnævnt af Verdenssundhedsorganisationen WHO og fejres på verdensplan under sloganet #LoveYourEyes.

Optikerforeningen og Øjenforeningen markerer for 6. år i træk dagen med den landsdækkende kampagne #tjekditsyn, der opfordrer danskerne til selv at tjekke deres syn eller få hjælp fra en optiker eller øjenlæge.

I år har vi valgt at bruge hashtagget #LoveYourEyes, som The International Agency for the Prevention of Blindness (IAPB) og European Counsil of Optometry and Optics (ECOO) også anvender i deres kampagne.

#LoveYourEyes sætter fokus på to enkle budskaber – nemlig hvorfor og hvordan man bedst elsker sine øjne.

Kampagnen skydes i gang mandag d. 10. oktober og kulminerer på selve Verdens Synsdag torsdag d. 13. oktober på Facebook.

Vi håber, at du og din forretning vil være med til at støtte kampagnen ved at poste vores opslag på din forretnings Facebook-side. På den måde skaber vi øget trafik og sikrer, at budskabet når bredt ud.