MIDO og opti udsætter populære messer

Først meldte opti ud, at de har valgt at udskyde messen i Stuttgart i januar 2021 endnu et år. Det betyder, at de mange optikere, der havde glædet sig til at se alle de nye kollektioner på den populære brillemesse, nu må vente til weekenden 14.-16. januar 2022, hvor opti bliver holdt i München.

Af Lone Helleskov

MIDO 2021 melder nu også ud, at de har valgt at flytte den populære messe fra februar til 5.-7. juni 2021 i Milano.
”Det har været en rigtig svær beslutning af udskyde messen men med udstillere og besøgende fra 160 lande, er vi nødt til at sikre os, at det er sikkert at rejse. Derfor er en international messe allerede i februar 2021 ikke mulig, siger MIDOs president Giovanni Vitaloni i en pressemeddelelse.
Han tilføjer, at MIDO stadig planlægger af fejre messens 50-års jubilæum med et brag af fest i Milano, der kan tilføre branchen ny energi og gåpåmod.
”Vi er ikke i tvivl om, at vores italienske og internationale besøgende vil sætte pris på muligheden for at besøge Milano, når vejret er godt, og vi håber at kunne fejre MIDOs runde fødselsdag i en smuk atmosfære og med fornyet ro i sindet” lyder det fra Giovanni Vitaloni.