Monkeyglasses udvider med børnebriller

Det danske og bæredygtige brand, Monkeyglasses, åbner 1. juni en ny forretning med børnebriller på Nørrebro i København. Her vil den bevidste forbruger kunne opleve lækkert design, ansvarlig produktion og god service gå hånd i hånd.

Af Lone Helleskov Foto: PR

VÆRD AT VIDE
Monkeyglasses arbejder også for at passe på vores planet og medmennesker. Brandet støtter ’Red Orangutangen’ der redder abe-børn på Borneo og samarbejder med ’Syn For Sagen’, der giver brugte briller videre til børn i udviklingslande.

Mange kender allerede Monkeyglasses’ flotte kollektioner til voksne. Nu udvider parret bag det bæredygtige brand Mai-britt og Morten Seaton med en helt ny børnebrillebutik. Forretningen med navnet mini Monkeyglasses kommer til at ligge på Fælledvej 16 på Nørrebro i København lige ved siden af Moneyglasses’ Flagship butik og hovedkontor.

”Vi glæder os til at give den nye kundegruppe en hyggelig og tryg total-oplevelse i den nye mini Monkeyglasses butik.

Hylderne vil være fyldt med bæredygtige brillestel og solbriller til de små og mellemstore bevidste brillebrugere. Og vi vil give os rigtig god tid til at finde de helt rigtige briller,” lover brandets CEO og designer Mai-britt Seaton.

Hun fortæller, at priserne både vil være fair og børnevenlige – og at der er mulighed for at blive medlem af Brilleabeklubben til en fast pris hver måned. På den måde vil børnene og deres forældre være sikret, hvis brillen skulle gå i stykker, eller der er brug for en ny styrke.

Fokus på etik og kvalitet

Monkeyglasses har produceret bæredygtige brillestel siden 2009 i naturlige, fornybare og genbrugelige materialer og uden allergener, ligesom virksomhedens leverandører og producenter lever op til FN’s globale retningslinjer for Corporate Social Responsibility. På den måde er forbrugerne sikre på, at arbejdsforholdene er gode og lønnen fair.

”Vi har altid insisteret på at løfte både kvalitet og etik i branchen, også når det kostede ekstra tid og penge, for Monkeyglasses er baseret på en politik om fair forhold og nul affald,” påpeger Mai-britt Seaton.

Alle Monkeyglasses’ stel er skabt i bionedbrydeligt bomuldsacetat og genanvendt stål i en produktion uden spild og leveres i genbrugspapir-emballage.

Du kan læse mere om Monkeyglasses’ nye brilleunivers for børn