Ny optiker i Mariager

Den 1. februar åbner Nyt Syn i Mariager, som dermed igen får en lokal optikerforretning. Med fokus på dansk brilledesign glæder indehaver Birgitte Glerup sig til at blive en aktiv del af byens handelsliv.

Af Redaktionen Foto: PR

Efter Mariagers eneste optikerforretning lukkede i sommeren 2020, kommer der nu atter en lokal optiker i byen. Første februar slår Birgitte Glerup dørene op til Nyt Syn Mariager, der får adresse på Torvet 3. Den nye indehaver erfarne optiker glæder dig til at sætte kursen i sin nye forretning

”Jeg brænder for at levere en ekstremt høj faglighed, ærlighed og service og vil gøre alt for, at mine kunder hver dag oplever min professionalisme og passion. Det er vigtigt for mig, at jeg kan drive min butik på den måde, jeg mener er bedst for mine kunder. Ved at blive en del af Nyt Syn kan jeg samtidig få hjælp og sparring fra kædekontoret til fx markedsføring og administration,” siger Birgitte Glerup.
Nyt Syns samarbejde med ZEISS i form af brilleglas og højteknologiske måleudstyr ser Birgitte Glerup også som et stort plus.

”Det er vigtigt for mig at kunne tilbyde mine kunder en grundig og præcis synsundersøgelse, og jeg sætter god tid af til hver kunde,” siger Birgitte Glerup og tilføjer:

”Samtidig skal kunderne føle sig lige så velkomne i butikken, som hvis de var gæster i mit eget hjem. Det er også vigtigt for mig at blive en integreret del af byens liv, så når der sker noget i Mariager, vil jeg selvfølgelig være der og bakke op.”

Nyt Syn Mariager tilbyder brillestel fra en række danske brillebrands som Lindberg, Bellinger, ProDesign og Ørgreen samt moderne kontaktlinser med høj komfort.

”Jeg har et særligt godt øje til de danske brilledesigns, men jeg vil også føre en række udenlandske modebrands, og der vil være brilleløsninger til alle og i alle prisklasser,” lover hun.

Det er ikke kun byens nye optiker, der ser frem til at åbne butikken den 1. februar. Søren Pedersen, der er administrerende direktør i Nyt Syn Danmark, har store forventninger til samarbejdet.

”Det er oplagt, at en by som Mariager skal have en lokal optiker, hvor folk kan komme ind fra gaden og få god rådgivning. Med Birgittes høje faglighed og vindende væsen er jeg sikker på, at hun er den rigtige til at løfte opgaven, og det er fantastisk at byde hende velkommen hos Nyt Syn”, siger direktør Søren Pedersen.

Birgitte Glerup har tidligere været butikschef i Profil Optik i Randers og har mere end 25 års erfaring i branchen.