NYT SYN nummer 66

Ægteparret Troels og Tina Mortensen åbner Nyt Syn i Ballerup den 1. marts. De to lokale optikere har fokus på den nære og unikke kundeoplevelse og de skræddersyede kvalitetsløsninger.

AF REDAKTIONEN

Tirsdag den 1. marts slår Nyt Syn Ballerup dørene op for første gang på Centrumgaden 20, hvor butikkens indehavere, ægteparret Troels og Tina Mortensen, står klar til at give kunderne den helt nære og grundige service samt den højeste faglighed. Efter sammenlagt 40 år i branchen udlever de nu drømmen om at blive selvstændige optikere med egen butik og at være en del af den frivillige kæde Nyt Syn.

”Vi glæder os til at tage imod kunderne i butikken og give dem en god og lokal kundeoplevelse. Vi bor i nærområdet og har derfor et stærkt lokalt kendskab og dermed et godt indblik i, hvad kunderne ønsker,” fortæller Troels og Tina, der tidligere har haft ledende stillinger hos henholdsvis Louis Nielsen og Synoptik.

Som medlemmer af Nyt Syns kan parret trække på kædens kompetencer inden for blandt andet administration og markedsføring. Samtidig værdsætter de Nyt Syns samarbejde med ZEISS om at levere brilleglas og teknologisk optikerudstyr af særlig høj kvalitet.

”Vi bruger højteknologisk udstyr, og ved sundhedstjek kan vores OCT-udstyr scanne alle nethindens ti lag frem for kun det yderste, og derfor kan vi for eksempel opdage, hvis der er en hævelse inde i øjet, og dermed være med til at sikre, at den bliver behandlet hurtigt, siger Troels Mortensen.

”Også i vores udvalg af flotte brillestel er vi med helt fremme, når det gælder design og kvalitet, og vi forventer, at vores lette og holdbare titaniumstel bliver særligt populære, tilføjer Tina Mortensen.

Hos Nyt Syn Danmark er forventningerne til det nye samarbejde store.

”Vi er glade for at få Troels og Tina med på holdet. De kan byde ind med mange års erfaring og et højt fagligt niveau. At de samtidig har et godt lokalt kendskab til Ballerup, gør mig kun endnu mere tryg og sikker på, at de er de helt rette til at løfte opgaven,” siger Søren Pedersen, der er administrerende direktør i Nyt Syn.