Erfaren optiker bag Nyt Syn Skejby Optik

Høj faglighed, kontaktlinser, børnebriller – og lækre brillebrands. Det er slagordene fra optiker Martin Lund, der har overtaget optikerbutikken i Skejby Centret ved Århus og inviterer til åbningsreception fredag den 14. august.

AF REDAKTIONEN

Et fornyet fokus på den gode kundeoplevelse hos optikeren i Skejby Centret. Det er, hvad den nye indehaver Martin Lund lover, når han i fremtiden tager imod kunderne i Nyt Syn Skejby Optik – det tidligere Friis Optik.

”Med Nyt Syn som bagland har jeg overtaget en butik, som er kendt for dens utroligt høje faglige niveau. Det vil jeg sætte alle kræfter ind på at fastholde, samtidigt med at jeg bringer mine egne ambitioner i spil. Vi skal for eksempel være endnu stærkere på børnebriller, og med min baggrund indenfor kontaktlinser, bliver det også et fokuspunkt, som vil gavne både eksisterende og nye kunder”, fortæller den nye indehaver af Nyt Syn Skejby Optik, Martin Lund.

Martin Lund har overtaget den eksisterende optikerbutik, hvor det tidligere optikerhold også følger med.

Fagmand med erfaring

Med overtagelsen af butikken i Skejby Centret er det ikke første gang, at Martin Lund står i spidsen for en brillebutik. Og der er særligt én ting, som trækker den erfarne optiker væk fra sit konsulentjob og tilbage bag butiksdisken.

”Jeg havde for 14 år siden brillebutik på Trøjborg i Århus, men fik lyst til at tage en afstikker og prøve undervisning og konsulentarbejde. Det har jeg gjort, og nu må jeg bare sande, at jeg savner kundekontakten og rådgivningen. Så jeg glæder mig gevaldigt til at smøge ærmerne op og lære min nye kundekreds bedre at kende”, siger Martin Lund.

Mærkevarebriller og kvalitetsglas

Samarbejdet mellem Martin Lund og Nyt Syn er på ingen måde tilfældigt.

”Når jeg træder ind i en frivillig kæde som Nyt Syn, så får flere fordele. Jeg ejer stadig min egen lokalt forankrede butik, hvor jeg er fri til at sætte mit eget præg på tingene. Samtidigt sikrer Nyt Syn mig et bagland, som kan tage sig af markedsføring, administrative opgaver og tilbyde et stærkt indkøbsnetværk, så jeg kanfokusere 100 pct. på mine kunder,” understreger Martin Lund.

Butikken blev formelt overtaget 1. juli og holder åbningsreception fredag den 14. august kl. 15–18.