Optometri Konference ’22 – et kig ind i fremtiden

Der er lagt op til et brag af en event, når Dansk Optometri og Kontaktlinsekonference inviterer til den 10’ende udgave af den populære konference i Århus i weekenden 1.-2. oktober. Temaet på OPTOMETRIKONFERENCE ’22 bliver ”Fremtidens optometri”, og du kan allerede nu sikre dig billet til branchens bedste begivenhed.

Af Lone Helleskov Foto: Anders Bach

Læs mere og køb billet på www.optometrikonference.dk

Kunne du tænke dig at blive opdateret på alt, hvad der sker i optikbranchen lige nu, og hvad der kommer til at ske i fremtiden? Og savner du at møde gode kolleger og samarbejdspartnere? Så sæt et stort X i kalenderen d. 1.-2. oktober, hvor Radisson Blu Scandinavia Hotel i Århus danner rammen om OPTOMETRIKONFERENCE ’22.

Sidste år deltog mere end 550 optikere, leverandører, udstillere, foredragsholdere og branchefolk i den største optometrikonference nogensinde – og i år stiller vi igen skarpt på de mest aktuelle emner i optometriens verden under temaet ”Fremtidens optometri”.

Branchen er i konstant udvikling, og der er ingen tvivl om, at der også i de kommende år vil være øget fokus på behandling, forskning, teknologi, uddannelse og samarbejde på tværs af faggrænser. Det åbner nye muligheder og stiller samtidig store krav til optikere, optometrister, leverandører og alle andre, der arbejder professionelt med optometri. Som deltager på OPTOMETRIKONFERENCE ’22 kan du se frem til at blive opdateret på den nyeste viden om optometri, når danske og internationale eksperter går på scenen og præsenterer dig for deres seneste forskningsresultater.

Et af årets topnavne bliver Lyndon Jones, der er professor ved School of Optometry & Vision Science samt leder af Centre for Contact Lens Research ved University of Waterloo i Ontario i Canada. I sine foredrag vil han bl.a. sætte fokus på fremtidens kontaktlinser, der kan bruges til langt mere end synskorrektion.

Amond Adsersen, lektor ved Optikerhøjskolen i Randers kommer og taler om blåt lys. Morten Brok Molbech Madsen, læge og ph.d.-studerende på Institut for Klinisk Medicin – Øjenafdelingen ved Aarhus Universitetshospital, stiller skarpt på spaltelampen og dens muligheder. Thomas Juhl Corydon, professor i okulær genterapi på Klinisk Institut og Institut for Biomedicin ved Aarhus Universitetshospital, gør deltagerne klogere på genterapi i forbindelse med RP og AMD, mens Signe Krejberg, ph.d. på Institut for Klinisk Medicin – Øjenafdelingen ved Aarhus Universitetshospital, giver et indblik i mulighederne med OCT.

Og du kan glæde dig til at høre læge Anders Gyldenkerne fra Institut for Klinisk Medicin – Øjenafdelingen ved Aarhus Universitetshospital fortælle om sit forskningsprojekt, der går tæt på synskvaliteten efter SMILE-operation sammenlignet med brugen af briller.

Der er selvfølgelig også mulighed for at møde flere andre kompetente oplægsholdere, ligesom du kan se frem til lærerige workshops om bl.a. spaltelampeteknikker samt diagnosticering af tørre øjne. De populære Rapid Sessions går tæt på emner som binokulære udfordringer og skeleoperationer.

I det store udstillingsområde vil du kunne opleve branchens bedste produkter og den nyeste teknologi, ligesom du kan møde vinderne af de eftertragtede priser Optimus by Essilor og årets Kandidat by ZEISS på foredragsscenen.

Vi glæder os meget til at se dig og dine kolleger til en weekend i faglighedens tegn.