OPTOMETRIKONFERENCE ’21 – Savner du inspiration?

Kunne du tænke dig at blive opdateret på alt, hvad der sker i optikbranchen lige nu og møde gode kolleger og samarbejdspartnere? Så sæt et stort X i kalenderen den 6.-7. november og book din billet til OPTOMETRIKONFERENCE ’21. Konferencen finder sted på Hotel Scandic Falkoner på Frederiksberg og stiller skarpt på de mest aktuelle emner i optometriens verden.

Af Lone Helleskov Foto: Anders Bach & Robert Wengler

Optometribranchen er i konstant udvikling, og der er ingen tvivl om, at der også i fremtiden vil være øget fokus på behandling, forskning, teknologi, uddannelse og samarbejde på tværs af faggrænser. Det åbner nye muligheder og stiller samtidig store krav til optikere, optometrister, leverandører og alle andre, der arbejder professionelt med optometri.
Sidste år sendte coronapandemien optometrikonferencen til tælling, men nu har du atter chancen for at deltage i en inspirerende weekend i optometriens tegn – endda med det samme spændende program som i 2020 tilsat endnu flere nyheder.
Det betyder, at du som deltager på OPTOMETRIKONFERENCE ´21 kan glæde dig til et indblik i den nyeste viden om optometri i form af danske og internationale foredrag og lærerige workshops.
Du vil også blive opdateret på den bedste teknologi og nye produkter i det store udstillerområde, ligesom du kan møde vinderne af de eftertragtede priser Optimus by Essilor og årets Kandidat by ZEISS på foredragsscenen. De førende eksperter og forskere fra ind- og udland sætter både nutidens og fremtidens mest aktuelle emner i søgelyset.
Læs mere om det spændende program og bestil billet på OPTOMETRIKONFERENCE ´21
Du vil selvfølgelig også kunne møde en lang række andre kompetente oplægsholdere og glæde dig til de spændende workshops og såkaldte Rapid Sessions, som er korte præsentationer af et fagligt problem.
Traditionen tro byder konferencen også på overrækkelse af de eftertragtede priser: Optimus by Essilor, der præmierer de tre bedste bachelorprojekter fra KEA og Optikerhøjskolen i Randers samt årets Kandidat by ZEISS, som overrækkes for det bedste speciale på kandidatuddannelse i optometri og synsvidenskab ved Aarhus Universitet.
Det er niende gang, at Dansk Optometri og Kontaktlinsekonference ApS inviterer optikere, optometrister, leverandører og alle andre med interesse for optometri til at få indblik i den nyeste viden inden for branchen.

Derfor skal du med

OPTIKEREN har spurgt tidligere deltagere og udstillere om, hvad de synes, er det bedste ved at være med på optometrikonferencen. Se deres svar her …

God efteruddannelse

Du kan lære noget nyt, og se hvad der rører sig i branchen, mener kollegerne Louise Grunnet Bisgaard og Charlotte Svejgaard fra Smarteyes. ”Der sker rigtig meget på ét sted, og jeg føler, at jeg får ny indsigt og viden om vigtige faglige emner, som jeg kan bruge i min hverdag,” siger Louise Grunnet Bisgaard.
Charlotte Svejgaard supplerer:
”Vi har ikke mulighed for så meget efteruddannelse i vores eget regi, så det er virkelig godt at komme på optometrikonference, hvor du bliver klogere og samtidig får de vigtige efteruddannelsespoint.”

Hele personalegruppen er med

Frank Nygaard Poulsen og Jørn Skov Christensen, der er partnere i Nyt Syn Silkeborg Optik, har tidligere lukket butikken for at deltage på optometrikonferencen sammen med hele personalegruppen.
”Det er vigtigt, at vi hele tiden dygtiggør os og får viden om de nyeste tendenser inden for vores fag. Vi synes, at valget af faglige emner er gode og interessante, og vi vil også være åbne for, at der i fremtiden bliver sat fokus på mere kommercielle emner som fx ekspedition og kunderelationer,” lyder opfordringen fra den dynamiske duo.

Møder hele branchen

”Vi har været med alle otte gange, og konferencen giver os en super god mulighed for at møde optikerne og kunderne på en helt anden måde end i hverdagen. Her taler vi med både butiksejerne og de ansatte, og der er både tid til at gå i dybden med specifikke emner og vise produktnyheder. Vi bruger også dagene på at opbygge nye og styrke gamle relationer og vores sammenhold internt i CooperVision,”fortæller Area Business Manager i Danmark Mikkel Levine Johansen, der her ses sammen med kollegerne Carsten Berg og Henrik Kjær.

Der sker rigtig meget

Kollegerne Mette Hansen og Dorthe Trærup fra Gitte Sass i Næstved har deltaget på optometrikonferencen flere gange.
”Konferencen er noget helt særligt, fordi der sker så meget på ét sted. Jeg føler virkelig, at jeg får ny viden men også, at jeg bliver bekræftet i, at jeg er opdateret på mange emner,” fortæller Mette Hansen.
Dorthe Trærup supplerer: ”Det er spændende at høre om optometriens nye fokusområder fra både ind- og udland, og jeg oplever at komme et nyt sted hen rent fagligt, som jeg kan bruge i mit daglige arbejde. Det er en stor inspiration.”

En vigtig begivenhed

”Optometrikonferencen er en af de vigtigste messer for os, fordi vi møder en meget stor del af branchen og har mulighed for at fortælle om de seneste nyheder, men vi bruger også weekenden til at pleje relationer, tale med de andre kontaktlinseleverandører og lytte til foredrag. Og så har vi altid en mission om at få optikerne til i endnu højere grad at have blik for kontaktlinser, når de skal hjælpe deres kunder i forbindelse med synsproblemer, fortæller Thomas Agerholm, nordisk Key Account Manager hos Bausch + Lomb, flankeret af virksomhedens Territory Managers Inger Jansen og Gitte Henning.

Får relevant viden

”Jeg synes, at valget af emner og oplæggene fra Optimus by Essilor finalisterne er spændende. Jeg går efter foredrag med relevant viden, som jeg kan bruge i mit daglige arbejde. Konferencen giver mig også mulighed for at holde kontakten til mit fag og en fornemmelse af, hvad der rører sig i det virkelige liv,” siger Christian Hedegaard, der arbejder som optometrist ved Øjenafdelingen på Aarhus Universitetshospital.

God markedsføring

”Optometrikonferencen er en meget vigtig messe for os, fordi vi møder en stor del af branchen og har mulighed for at tale med mange kunder på én gang – både de nuværende men også nye, potentielle kunder som fx kæderne, hvor vi gerne vil ind med vores produkter til tørre øjne,” fortæller Susanne Lætgaard, der er Key Account Manager hos Théa.

Uforpligtende samvær

”Samlet set står kontaktlinsemarkedet stærkt i Danmark, men der ligger en stor opgave for os i at fremme brugen af kontaktlinser som kategori og give optikerne en tro på, at de kan skabe vækst i deres forretning,” påpeger Søren Broberg, Nordic Sales Manger hos Alcon. Han fremhæver også, at optometrikonferencen giver kunder og leverandører en fantastisk mulighed for at mødes på en anden og mere uforpligtende måde end i hverdagen.
Læs mere om konferencen og bestil billet på OPTOMETRIKONFERENCE ´21



ANSVARLIG UDGIVER

Optikerforeningen

Per Michael Larsen

St. Kongensgade 110 E, 2 – 1264 København K

Tlf. 45 86 15 33 | optikeren@optikerforeningen.dk

KOMMUNIKATIONSCHEF

Redaktør af OPTIKEREN

Lone Helleskov | tlf. 88 44 06 17 | lh@optikerforeningen.dk

ANNONCESALG

Jette Sterndorff-Jessen

Stibo Complete

Tlf. 76 10 11 47 | jsje@stibo.com

MEDIEINFORMATION

Download medieinformation på dansk

Download mediainformation in English

NÆSTE NUMMER

13.09.22 Bestillingsfrist annoncer 19.08.22