Optometrikonference ’21

Nedtællingen til årets bedste konference er startet. I weekenden den 6.-7. november kan du og dine kolleger glæde jer til to spændende og intensive dage med fokus på alt, hvad der rører sig i branchen lige nu. Vi glæder os til at se dig og dine kolleger på Hotel Scandic Falkoner på Frederiksberg.

AF LONE HELLESKOV FOTO: ANDERS BACH & ROBERT WENGLER

MØD VINDERNE – Årets Kandidat by ZEISS er fundet. Cand.san. fra Aarhus Universitet, Tanja Byskov Hansen, bliver præmieret med 10.000 kr. for sit speciale: Fotosensitivitet og brugen af filtre hos personer med albinisme. Kom og hør hendes spændende foredrag. Du kan også møde vinderne af Optimus by Essilor.

FANTASTISKE FOREDRAG – Glæd dig til at få indsigt i tidens mest aktuelle emner. Konferencen byder på foredrag i verdensklasse: Fordele og ulemper ved myopikontrol * Multifokale linser * Funktionelt syn * Visuelle problemer efter hjernerystelse * Hverdagens dilemmaer i butikken * Synsrelaterede gener hos personer med senfølger af hjernerystelse * Den svære samtale * De nyeste behandlingsmuligheder af myopi * Vi er de eneste, der kan dét, vi kan *Kender du synskravene for bilister og de forskellige kategorier af kørekort * Evidensbaseret behandling af langvarige symptomer efter hjernerystelse * hygiejne.

ÅRETS EVENT – Mød speciallæge og foredragsholder Imran Rashid, der har holdt mere end 500 foredrag om forholdet mellem mennesker og smart-teknologi. Han giver sit bud på, hvad du stiller op med ”langsomme hjerner i en accelererende verden”, der også er titlen på hans humoristiske og tankevækkende oplæg.

TAG PÅ WORKSHOP – Kunne du tænke dig konkret og brugbar viden om emner som tørre øjne, pålidelig evaluering af akkommodationen og det binokulære syn, anvendelse af coverske samt behandling af myopi med kontaktlinser? Så hop med på en af de lærerige workshops, hvor de allerbedste eksperter er klar til at guide dig.

KLOG PÅ 15. MINUTTER – Vi gentager succesen med rapid sessions, hvor du i løbet af et kvarter kan blive klogere på emner som: myopi hos for tidligt fødte børn * undersøgelse af visuelle symptomer * retinal oxymetri hos patienter med blodprop i nethindens vener * børn og kontaktlinser * optometrihenvisninger til det danske sundhedsvæsen * behandling af grå stær.

BRANCHENS BEDSTE UDSTILLING – 26 udstillere er klar til at vise dig alle nyhederne inden for glas, kontaktlinser, teknologi og nye produkter: Topcon Healthcare * Bauch + Lomb * Johnson & Johnson Vision * Alcon * Essilor * Con-Lens * ZEISS * PFA * KM-optics * ens eyes * Hoya * Rodenstock * CooperVision * OptikIT * Vision Care * Théa * medilens nordic * Dansk ErhvervsOptik * AMWO Farma * VTI * MMC Optical * InnZ MEDICAL * FNS og KSI * Dansk Selskab for Optometri * EYEBAB

Se hele programmet og book dine foredrag og billet på www.optometrikonference.dk