Ses vi til Optometrikonference ´19?

Sidste års optometrikonference var en stor succes – både hvad angår viden, foredrag, udstilling og networking.

Af Lone Helleskov Foto: Anders Bach

Programmet i år er mindst lige så spændende. Så hvis du vil vide, hvad der rører sig i branchen så tag med til årets konference i Odense d. 9.-10. november, hvor temaet er ”Syn & Sundhed”. OPTIKEREN har mødt udstillere og deltagere fra sidste år og spurgt, hvad de synes gør konferencen til noget helt særligt.
Læs med og book din billet på optometrikonference.dk

Møder optikerne på en helt anden måde

De tre danske Area Business Managers Carsten Berg, Henrik Kjær og Mikkel Levine Johansen fra CooperVision er altid i topform i udstillingsområdet.
”Vi har været med på DOKK alle gange, og konferencen giver os en super god mulighed for at møde optikerne og kunderne på en helt anden måde end i hverdagen. Her taler vi med både butiksejerne og de ansatte, og der er tid til gå i dybden med specifikke emner og vise produktnyheder. VI bruger også dagene på at opbygge nye og styrke gamle relationer og vores sammenhold internt i CooperVision,” fortæller Mikkel Levine Johansen.

Se programmet & book billet på optometrikonference.dk

Vi bliver opdateret på ny viden

Kollegerne Mette Hansen og Dorthe Trærup fra Gitte Sass i Næstved er enige om, at optometrikonferencen er en oplevelse, de altid glæder sig til.
”Konferencen er noget helt særligt, fordi der sker så meget på ét sted. Jeg føler virkelig, at jeg får ny viden men også, at jeg bliver bekræftet i, at jeg er opdateret på mange emner,” fortæller Mette Hansen.
Dorthe Trærup supplerer: ”Det er spændende at høre om optometriens nye fokusområder fra både ind- og udland, og jeg oplever at komme et nyt sted hen rent fagligt, som jeg kan bruge i mit daglige arbejde, og det er en stor inspiration.”

Præsenterer spændende nyheder

Den dynamiske duo Kristian Bonde og David Dreiø Carlsen arbejder begge som Area Sales Manager i Hoya, og bruger konferencen til at præsentere de seneste nyheder.
”Hoya EyeGenius er vores nye system til komplet synsundersøgelse: fra refraktion til udmåling af de helt præcise brilleglas. Kunden betjener bl.a. en tablet under synsundersøgelsen, hvilket efter vores vurdering kan være med til at sikre et mere præcist resultat,” forklarer David Dreiø Carlsen og tilføjer, at det er et stort plus, at der er tid til at gå i dybden med demonstrationen af værktøjet på messen.

Altid gode foredrag

Christian Hedegaard, der arbejder som optiker på Øjenafdelingen på Aarhus Universitetshospital, fremhæver de alsidige program.
”Jeg synes valget af emner er gode og interessante. Jeg går efter de foredrag, hvor jeg tænker, at der er relevant viden at hente, ligesom oplæggene fra Optimus by Essilor finalisterne altid er spændende. Konferencen giver mig også mulighed for at holde kontakten til det fag, jeg er uddannet i og høre, hvad der rører sig i det virkelige liv.”

Kundepleje og nye produkter

Bausch + Lomb i form af Inger Jansen Territory Manager på Sjælland og øerne, Thomas Agerholm Nordisk Key Account Manager og Gitte Henning Territory Manager i Jylland
”Det er en meget vigtig messe for os. Vi møder en meget stor del af branchen og har mulighed for at fortælle om de seneste nyheder, men vi bruger også weekenden til at pleje relationer, tale med de andre kontaktlinseleverandører og lytte til foredrag,” fortæller Thomas Agerholm og tilføjer: ”Og vi vil også meget gerne have optikerne til i endnu højere grad at have blik for kontaktlinser, når de skal hjælpe deres kunder i forbindelse med synsproblemer.”