Solbrilletrenden til sommeren 2023: En skøn dag i solen

Sol og sommer. Det er tid til cool solbriller, der understreger outfittet, stilen og personligheden, og denne sæson er der masser af muligheder for vilde farver, oversize former, 70er look eller elegant æstetik i acetat, stål eller et vovet miks af materialer.

Af Pia Finne

Blackfin

Skønne farver og et minimalistisk tredimensionalt udtryk forenes i den nye kollektion.

Cloé

70erne inspirerer I denne sæson som her i en rund udgave med røde glas og et lyserødt stel..

Danshari

Klassiske og flotte i_ _brunlige nuancer kombineret med guld i en oversize form.

Komono

Pink og lilla spiller en stor rolle på modefronten i denne sæson – og dermed også på solbriller.

FACE A FACE

Der er fuld gang i farverne, og størrelsen lader intet stå tilbage. det handler om personlighed.

Marc Jacobs

Pink, lyserødt og oversize. De passer perfekt ind i trenden til foråret og sommeren 2023.

Jimmy Choo

Oversize og markant og meget Jimmy_ _Choo_ _til sommerens sol og varme.

MIC.

En solbrille evergreen: en pilot model, hvor metalstellet er frigjort fra linsen og fungerer som ramme med en dobbeltbro.

Coblens

Smukke rødlige jordnuancer giver karakter til de oversize solbriller med stel i acetat.

Out of

Med sine kun 16.8 gram er Piuma en af de letteste solbriller på markedet i sin kategori. De er fremstillet af bl.a. kulfiber med højeste komfort og performance for øje.

Gucci

So Gucci. Mega oversize og markante i sort acetat med de ikoniske Gucci logoer på stængerne.

Bottega Veneta

Dyb mørk grøn og guld i en flot kombination og en nyfortolkning af pilotformen.

Komono

Tiger hedder modellen ganske forståeligt. Formen er oval og med et retro-look

Envu

En transparent ramme, farve stel og multifarvede glas. Når de forenes bliver looket supercool og sommertjekket.

Dsquared

Icon i orange acetat og i oversize sætter kulør på sommeren.

Farveguide til solbrilleglas

GRØNNE GLAS har en kølig tone og er en god allround-farve. De reducerer blænding, bevarer farvebalancen og forbedrer kontrastevnen. De egner sig til alle udendørs aktiviteter.

BRUNE GLAS er med sin varme og behagelige tone en god allround-farve. De fjerner det blå lys og øger kontrasten, hvilket gør dem særdeles egnet til bilkørsel og aktiviteter i naturen.

GULE OG ORANGE GLAS har en varm tone, øger kontrasten og fremhæver detaljer. De er velegnede til ski- og cykelsport samt gode til kørsel under dårlige lysforhold.

ROSÉ OG RØDE GLAS har et meget varmt skær og giver skarpere kontraster under dårlige lysforhold end gule glas. Den røde farve egner sig godt til dårlige lysforhold i skoven. Men er solen skarp, er de ikke mærke nok.

GRÅ GLAS giver en kølig tone, der virker balancerende og er god til de fleste aktiviteter f.eks. løb og bilkørsel samt ophold ved vandet, da de bevarer farveforskellene.

BLÅ GLAS giver en kølig tone og nedsætter kontraster.