Stilikoner

En harmonisk form samt en uventet og banebrydende detalje. Den kombination skaber en ikonbrille. Samtidig skal brillen forholde sig til tiden, den skabes i – både æstetisk og funktionelt. Det mener Matilda Sundén Ringnér fra Twenty Twenty Studio, der designer briller og skaber eyewear brands. Kig med her, hvor vi har fundet syv bud på fremtidens klassikere

Af Pia Finne & Lone Helleskov Foto: PR

#1 LINDBERG

Skandinavisk design er design uden pynt og uden de vilde farver, men hvor formen kommer til sin ret og skaber en klassiker.

#2 MOSCOT

Classic Havana. Den er markant og udtryksfuld og ikke til at komme uden om, når der tales ikoniske brillestel.

#3 METROPOLITAN

Formen er klassisk. Men læg mærke til detaljerne med den dobbelte bro og de blå glas, som er en del af nutiden.

#4 KUNOQUIST

Stærke farver og udfordrende former i smuk forening og et godt bud på en af fremtidens klassikere.

#5 LUNOR

Retro æstetik og et tilbagelænet og afslappet udtryk. M13 er fremstillet af titanium med dobbelt bro og næsten runde steldele i en urban form.

#6 MEXX

Orange og kantet. Mere særpræget og spændende bliver det næsten ikke.

#7 GÖTTI

Når alt overflødigt skæres væk, er det vigtigste tilbage: form, funktion og detalje. Og det rene udtryk er med til at skabe fremtidens klassiker.

01.10.24 Bestillingsfrist annoncer 09.09.24