Synoptik køber Smarteyes

Synoptik har fået grønt lys fra Konkurrencestyrelsen til at købe den svenske optikerkæde Smarteyes.

Vi opkøber Smarteyes, fordi det har et attraktivt og stærkt koncept, et godt butiksnetværk og dygtige medarbejdere,” siger Lars Tandrup, direktør i Synoptik i Danmark.

For kunderne vil der ikke umiddelbart være noget at bemærke efter opkøbet. De 102 Synoptik-butikker i Danmark drives videre i samme navn. Det samme sker med de 18 Smarteyes-butikker.
Det er en af Danmarks ældste optikerkæder, der nu går sammen med en af de yngste.

Synoptik, der i dag er en del af EssilorLuxottica-koncernen med over 18.000 butikker på verdensplan, blev grundlag i 1931, mens Smarteyes først blev etableret i 2007 – og består endvidere af 71 butikker i Sverige og 11 i Tyskland.

”Smarteyes’ lav-til-mellem prisprofil supplerer Synoptiks positionering godt og betyder, at vi nu har to stærke og differentierede tilbud,” påpeger Lars Tandrup.