The art of detail

Briller er mode, men briller er i høj grad også teknik. De små detaljer, de nye materialer og tekniske landvindinger, der booster bæredygtigheden, behageligheden og kvaliteten. Det gælder 3D-printede stel, stel skabt af PET- flasker, costumized stel, nye måder at sammensætte material på og hængsler, der bliver en del af designet.

Af Pia Finne Foto: PR

NEUBAU Eyewear

I den nye Côte du Soleil-serie fra NEUBAU Eyewear er alle stellene skabt af nye 100 pct. Bio-nedbrydelige innovative materialer, og de er printede med en 3D-teknologi.

FLEYE Copenhagen

I den nye kollektion fra FLEYE Copenhagen arbejdes med Beta-Titanium briller med polerede kanter. Som her i model Inge.

Lindberg

Costoumized stel er helt nyt fra Lindberg. Bestilles en tt – thintitanium – kan man vælge den farve på stellet, kunden ønsker eller få den helt uden farve. Thintitanium er desuden som skabt til farvede glas.

MYKITA

Avanceret teknologi møder ikonisk eyewear-design i MYKITA’s Polarized Pro Collection, hvor performance er bygget på en kombination af et polyurethan materiale, polariserende film og et beskyttende lag på glassene.

Silhouette

Dobbeltbro og synlige hængsler, der ikke bare har en funktion, men som understreger brillens industrielle og rå udtryk. Fra Silhouette.

OWP

“Impressive beauty” hedder brillen skabt i block titanium med et color-coded designelement på toplinjen og ved tindingerne. Et integreret fjederhængsel sikrer komfort og et eksklusivt udtryk i denne kollektion fra OWP.

HAPTER

Materialerne fusioneres ved hjælp af en patenteret proces, i denne serie fra HAPTER. Der bruges patenterede 8-GON hængsler.

MITA

Amalfi fra MITA er skabt af recyclede PET plastflasker. Flere brands arbejder netop nu med at genanvende plastflasker.

MYKITA

En ny solbrillekollektion fra MYKITA skabt i samarbejde med Bernhard Willhelm med farvemættede airbrush graduerede glas.

OKIA

Engagementet i bæredygtigheden styrkes med OKIA, der er blevet det første eyewear produktionssted i Kina med en GRS IN 2021-certificering (Global Recycle Standard), der omhandler recycled indhold, sociale og miljømæssige tiltag og kemiske restriktioner.

FACE A FACE

Dekonstruktionens kunst udforskes i den nye kollektion. Skarpe vinkler og rene snit skæres og samles til slåede, farverige kunstværker. Fra FACE A FACE.

Lightbird

Rene materialer som kobber og messing bliver brugt til at skabe et helt unikt look i denne kollektion fra Lightbird.

Silhouette

Graduerede glas er en spændende måde at skabe et anderledes udtryk på. Her fra Silhouette.

31.05.24 Bestillingsfrist annoncer 03.05.24