Warning: Undefined array key "_yoast_wpseo_opengraph-image" in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza-child/header-optikeren.php on line 20

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza-child/header-optikeren.php on line 20
Udsøgt kundeservice blev min redning - Optikerforeningen Warning: Undefined variable $extra_body_class in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza-child/header-optikeren.php on line 93
class="optikeren-template-default single single-optikeren postid-38830 isnt_phone is_computer">

Udsøgt kundeservice blev min redning

Som det meste af detailhandlen blev Nyt Syn Brilleriet i Hammel også slået ud af kurs, da COVID-19 ramte. Indehaver Lise Reese fik dog vendt panik til handlekraft. Hun besluttede sig for at tilbyde kunderne i lokalområdet en meget høj service og holde butikken åben. Det viste sig at være en god strategi, og i dag oplever hun fremgang i sin forretning.

Af Redaktionen Foto: PR

Nyt Syn Brilleriet i Hammel fik en flyvende start på 2020 indtil coronaen ramte med al dens frygt og uvished. Hvad der først varslede en usikker og skræmmende fremtid for forretningen og indehaver Lise Reese, blev vendt til drivkraft og kærlig kampånd, og det har indtil videre ført den østjyske optikerbutik styrket gennem krisen.

”Jeg havde lige fået sat mit drømmehold, og vi var kommet vildt godt fra start i 2020, og så ramte coronaen. Mine første tanker var lettere paniske. Skal jeg lukke min butik? Skal jeg afskedige mine dygtige medarbejdere? Er alt, hvad jeg har arbejdet for, gået tabt?

Usikkerheden var den værste fjende,” fortæller Lise Reese.

Udsøgt kundeservice og tilgængelighed

Da regeringen lukkede landet ned i foråret, måtte optikere kun foretage synsprøver i alvorlige, akutte situationer, og kapitalkæderne og mange andre optikere valgte derfor helt at lukke deres butikker. Trods restriktionerne og en vis fortvivlelse over fremtiden var det imidlertid ikke en gangbar løsning for Lise Reese.

”Jeg kunne hurtigt se, at rigtig mange faktisk havde brug for hjælp til deres briller og kontaktlinser, så i stedet for at lukke helt ned, gjorde jeg mig tilgængelig som aldrig før og lod folk vide, at de altid kunne ringe og få råd og vejledning, eller de kunne komme i butikken under forsvarlige, hygiejnemæssige forhold og få hjælp til småreparationer eller at købe linsevæske – naturligvis også selv om de normalt ikke var kunder i butikken. Folk var virkelig taknemmelige, og nogle kørte op til 50 km, for at få rettet deres briller,” siger Lise Reese.

”Jeg anede jo ikke, hvordan det ville gå, men jeg var ikke et øjeblik i tvivl om, hvad jeg måtte gøre, og jeg har aldrig før rettet så mange briller som under COVID-19 nedlukningen. Den ekstra service, vi prioriterede at give, blev modtaget utrolig godt af gamle som nye kunder i området, der nu kender mig og forhåbentligt kommer igen” forklarer Lise Reese.

En god sparringspartner

Under nedlukningen af Danmark har Lise Reese fået stor opbakning fra både medarbejdere og kunder, og som medlem af Nyt Syn-kæden har hun også haft mulighed for at trække på rådgivning og økonomisk støtte.

”Når sådan en krise kommer, bliver man jo hylet lidt ud af den, og så er det guld værd at vide, at der er nogen, der dækker din ryg. Nyt Syns kædekontor var hurtige til at hjælpe mig med markedsføring og oplysninger omkring de nye sikkerhedsforanstaltninger, og jeg har brugt dem rigtig meget som sparringspartner,” siger Lise Reese.

Betaler tilbage med glæde

I den sidste halvdel af marts oplevede Lise Reese en stor nedgang i omsætningen, og to optikere blev sendt hjem med lønkompensation. Allerede kort inde i april gik det dog hurtigt den rigtige vej igen, og butikken har haft fremgang lige siden, så i dag tilbagebetaler Lise Reese med glæde pengene for tabt arbejdsfortjeneste til staten.

”Det har selvfølgelig været en mental rutsjebanetur. Det var som om en usynlig fjende pludselig væltede det hele, men samtidig strømmede det også ind med kunder, så det skulle jeg lige lære at navigere i,” forklarer Lise Reese og tilføjer:

”Vi har virkelig mærket en massiv støtte fra vores lokalområde, og vi er dybt taknemmelige.”


Warning: Undefined variable $version in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/functions.php on line 139

Warning: Undefined variable $version in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/functions.php on line 140

ANSVARLIG UDGIVER

Optikerforeningen

Per Michael Larsen

St. Kongensgade 110 E, 2 – 1264 København K

Tlf. 45 86 15 33 | optikeren@optikerforeningen.dk

KOMMUNIKATIONSCHEF

Redaktør af OPTIKEREN

Lone Helleskov | tlf. 88 44 06 17 | lh@optikerforeningen.dk

ANNONCESALG

Jette Sterndorff-Jessen

Stibo Complete

Tlf. 76 10 11 47 | jsje@stibo.com

MEDIEINFORMATION

Download medieinformation på dansk

Download mediainformation in English

NÆSTE NUMMER

29.11.22 Bestillingsfrist annoncer 11.11.22