Verdens Synsdag – 14. Oktober

Var du og din forretning med til at dele budskabet #tjekditsyn sidste år, da Optikerforeningen og Øjenforeningen satte fokus på danskernes syn? De to foreninger har igen i år valgt at markere Verdens Synsdag den 14. oktober med en landsdækkende kampagne.

Af Redaktionen

Under sloganet: ”Tjek dit syn – og se godt hele livet” vil danskerne via sociale medier, aviser og magasiner få viden om, hvordan de bedst forebygger og opdager synsproblemer i tide.
Med stor hjælp fra landets optikforretninger blev det vigtige budskab delt næsten 400 gange sidste år, og kampagnen nåede ud til næsten 100.000 danskere.
Vi håber, at I vil være med til at fortsætte succesen og forventer at være klar med kampagnemateriale i løbet af september. Vi holder dig selvfølgelig løbende opdateret via nyhedsbreve.
Det er femte år i træk, de to foreninger samarbejder om Verdens Synsdag, som WHO har udnævnt til at finde sted en gang om året – nemlig den anden torsdag i oktober.