Warning: The magic method VFB_Pro::__wakeup() must have public visibility in /home/optiker2/public_html/wp-content/plugins/vfb-pro/vfb-pro.php on line 78

Warning: The magic method VFB_Pro_Form_Display::__wakeup() must have public visibility in /home/optiker2/public_html/wp-content/plugins/vfb-pro/public/class-form-display.php on line 51

Warning: Undefined array key "_yoast_wpseo_opengraph-image" in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/header.php on line 20

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/header.php on line 20
Øjengener - Optikerforeningen

Warning: Undefined variable $top_area_archive_type in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/includes/parts/top_area.php on line 2

Warning: Undefined variable $top_area_archive_type in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/includes/parts/top_area.php on line 33

Warning: Undefined variable $top_area_archive_type in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/includes/parts/top_area.php on line 36

Warning: Undefined variable $archive_page_id in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/includes/parts/content_rows_before.php on line 2

RØDT ØJE

Et rødt øje er en af de mest almindelige øjensymptomer, som næsten alle vil opleve på et eller andet tidspunkt. Hvis dit øje bliver rødt, er det vigtigt at finde ud af hvorfor. Et rødt øje kan være tegn på en akut synstruende øjensygdom, men i de fleste tilfælde er årsagerne ufarlige eller forbigående.

Hvorfor bliver øjet rødt?

Øjet bliver rødt, fordi der sker en udvidelse af blodårerne i bindehinden (det hvide i øjet), eller fordi der opstår en blødning under bindehinden. Det kan komme af meget tør luft, direkte eksponering for solen, en infektion, en allergisk reaktion, virus, bakterier, betændelse etc.

Læs også Øjenforeningens pjece om rødt øje

Rødt øje

Rødt øje indikerer, at der er noget galt med øjet, eller at øjet reagerer på en sygdom i kroppen. Brochuren forklarer, at rødt øje ofte er harmløst. Det kan dog også være tegn på alvor sygdom, hvorfor det er vigtigt at få afklaret årsagen til, at øjet er rødt.

Warning: Undefined variable $archive_page_id in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/includes/parts/content_rows_after.php on line 2

Warning: Undefined variable $version in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/functions.php on line 139

Warning: Undefined variable $version in /home/optiker2/public_html/wp-content/themes/boza/functions.php on line 140